Isnin, 13 Februari 2017

DATING WITH BABAH


Baru hari pertama abg ajoi outstation aku rasa dah lemau gila...hahaha...rasa penat pulak...tapi yeke nie penat sangat2..hahaha...sempat lagi update blog nie...;p Padahal aku rasa biasa-biasa je...cuma kerja tu jadi bertambah lah bila time abg ajoi outstation ni...semua benda remeh nak kena pikirkan...selama ni benda-benda remeh ni aku tak hadap sangat...contoh lipat kain ke, gosok baju sekolah atau buang sampah......hahaha...kemain kerja-kerja tu remeh ye ina...mau taknya..selalunya abg ajoi yang tolong aku kalau bab-bab semua tu..alhamdulilah lah jugak kan...rasa ringan lah sikit bebanan kerja-kerja kat rumah ni...kalau tanpa dari pertolongan dari dia...mau sentap ye adik ina nak buat semuanya tu.....dapat tolong sikit2 pun dah kira syukur sangat...thanks babah...ehhh tetiba je...;p

weekend haritu,kebetulan kakak ila boleh balik...so macam biasa jela...tengah ada masa ni...of coz lah weekend wajib keluar bawak anak-anak berjalan sekejap...tambah-tambah kalau kakak ila balik...hurmmm jangan harap lah dia nak duduk rumah...biarpun homework dia melambak...dia tetap ajak keluar berjalan...yela senang nak ketok babahnya komik...hihi...oppsss...jangan marah kakak ila...terkata pulak kat dalam blog mama ni...;p

Plan just lepak-lepak makan and cuci-cuci mata je kat midvally...tapi jangan harap la nak cuci mata sangatkan...confirm lah terbeli itu ini lah..terbeli ye...hahaha...ayat adik ina...24 jam terbeli jer abg ajoi cakap...tak pernahnya takk terbeli...ngee...;p ehh layan gambar jela..malas nak taip...hahaha...


first selfie...hahaha...


feeling in love...hahaha... over tau...nasib baik dapat hubby kuat melayan perangai sewel wifenya..


pergi lah jalan kat mana-mana pun..abg ajoi wajib masuk kedai alat muzik ni..minat tu tak pernah padam..cuma sekarang ni dia teramat takde masa nak pegang gitar semua...kalau tak dulu...riuh rumah dengan lagu-lagu yang aku tak brapa gemar...hahaha...tapi sebab dia minat kan...so biarkan jela..
teringat time bercinta dulu..aku pernah lah ikut sekali gie tengok konsert...tapi aku tak brapa ingat kumpulan apa time tu....ya ampun...sumpah rasa nak balik...hahhaha..tapi nama pun bercinto kan...kau redha jela..abg ajoi memang dah faham sangat lah aku tak minat benda2 camtu...;p Tapi sekarang ni kalau dia nak pegi...tak rela aku nk ikut...memang tak kena jiwa langsung...dia pun memang akan pegi dengan kekawan tempat keje dia lah..sebab ada jugak kekwan ofice yang minat lagu-lagu rock mental ni kan...aku kalau dengar mau aku yang jadi mental kat situ...hahaha...so tak payah la..cukup la sekali dia pernah bawak aku...sama jugak lah kalau part bola...abg ajoi ni dia jenis tak kisah tau...selamba je kekadang tu dia ada jugak ajak aku pergi stadium...hahahha...memang takk lah ye..aku ni memang tak reti bab-bab bola ni....takyah aku nak semak kat tempat-tempat camtu...aku bukan reti nk sokong sape pun nanti...kang aku rasa nak tampar je orang duk terjerit-jerit sakit telinga makk.....gila tak sporting langsung kau ina...hihi....bola memang bukan jiwa aku...tapi player mane abg ajoi minat tu aku tahu la jugak sikit2..... tak caya try korang soal aku...hahaha...confirm boleh jawap punye lahh...;p



 kemain dia..nak kek bagai...babahnya layankan jerr..janji anak-anak dia hepi..


 dhania..;)


 kakak ila ;)


 yang ni of coz manja babah irdina..;)
tak brani nak marah lelebih budak sorang ni...hahaha...sebelum babahnya gie outstation pun kemain lah dia duk pesan kat aku...layankan jer anak manja dia ni kalau nak apa-apa...aku pun iya kan jela..padahal...tidak dilayan...babah bukan tahu pun...hahaha....masak aku kalau abg ajoi baca...;p


dah dapat sticker memang benda tu jela dia akan fokus...pastu suka-suka hati ajak kitaorang semua balik...kau rasa..?hahahah...dah la mamanya nak cari kasut...kasut tak dapat lagi..dia dah nak ajak balik...memang tak ye dina....huhu...


 pastu berkepit jerla dengan babahnya...aman mama...;p


 dah tak dapat racun babahnya ajak balik...terus cakap kaki sakit..penat nak jalan...hahaha...
gigih la babahnya duk dukung...dah lah babahnya pun tengah nak cari sikit barang yang nak kena bawak time outstation nanti..dia pulak kalut buat perangai...;p



Dah puas merayap..barang semua dah dapat...baru lah mama and kakak nia dan kakak ila nak balik...hahaha...bak kata babah...'nampak tak permainan mama korang...;p




 Alhamdulilah..dah selamat sampai osaka  abg ajoi adik ina ...osaka saja kalau outstation..takde tempat lain ke babah...hahaha...ayat jeles...;p
kemain dia duk belanja gambar dia kat adik ina pepagi kan...bengkak je hati adik ina kena tinggal...hahahha...tak bawak balik barang kiriman adik ina siapp...ececehh...kemain kau ina....hahaha...;p


 sila jaga mata,jaga hati dan jaga cinta ye abg ajoi...hahahaha...
weeiii awet jepun comey-comey ye..so adik ina so sentap...bhahahha...sengal gila...
bhahhaha..



ok tu jer..nanti update lagi yer...tu pun kalau tak busy ..kalau tak hadap lah korang...tu pun kalau memang korang nak sangat hadap blog lebam birat aku ni...hehehe...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan