Rabu, 22 Februari 2017

KOLEKSI MAINAN SYLVANIAN FAMILIES



Cantik tak...? hehehe..

Apa ye minat dan hobi anak-anak korang..? Setiap orang mempunyai minat dan hobi yang berbeza-beza...kekadang ada yang minat benda pelik-pelikkan..tapi tu selalunya orang-orang dewasa lah kot...tapi yang ni aku nak story pasal minat atau pun koleksi permainan anak-anak aku...tapi nak ikutkan...ni bukan sepenuhnya koleksi mainan dina lah...startnya dari kakak ila dan nia yang minat duk kumpul patung bear ni...sehingga lah baby irdina yang paling over minat sekarang ni...tiapkali kalau babahnya outstation memang benda-benda macam ni lah dia akan kirim...kalau nak ikutkan harga agak tak berbaloi ye pada aku...mahal sangat weii...bagus lagi beli baju anak-anak...sungguh...Tapi dah anak-anak minatkan...babahnya rajin duk melayan.....tapi takde la tiap-tiap bulan melayan minat dorang ni...parah...;p Ada masa-masa dan jika ada duit lebih lah...tapi selalunya koleksi sylvanian ni abg ajoi suka beli kat jepun...sebab katanya kat sana lagi boleh dapat murah dari kat sini....dengan syarat..ikut nilai matawang sana lah ye..kalau ikut nilai kita aku rasa sama je hahaha...tapi pada aku...koleksi sylvanian ni tersangat lah mahal...sebab tu setiapkali lepas baby dina habis je main aku gigih kemas...sebab terlampau banyak part yang kecil-kecil...aku mula-mula budak-budak ni beli...punya lah kagum tengok....gigih dan teliti cara perbuatannya...semua kecil-kecil je weeii..pinggan,alat mekap..siap ada dapur semua...kalau peti sejuk tu siap ada sayur dan bahan-bahan basic lah.....tapi semua part kecil-kecil gila...naik juling kalau nak kemas mainan dia ni..sebab tu aku belikan satu box kecil untuk simpan part-part mainan yang kecil-kecil tu...sayang weeii kalau hilang...yela aku dulu masa kecil-kecil mana ada mainan macam ni semua kan..nak mintak mainan masak-masak kat pasarmalam pun belum tentu dapat tau...mak ayah bukan orang senang...kalau gi pasarmalam tu,menangis-nangis nak mainan tapi tak dapat...hahaha...akhirnya...kalu kau tak berhentii menangis..mau arwah mak aku marah...tak pun kena bantaii...baru lah reti diam kalau dah kena bantai sekali kan....hahaha...sayang mak...;)

Tapi berbeza dengan abg ajoi...lagi anak dia merengek-rengek tak dapat mainan tu...dia punye kesian...sampai sanggup patah balik belikan weeiii...stress aku...aku kekadang tak gemar jugak dia ikutkan tahap ngada-ngada dina ni..tapi bukan dina je pun...nia dengan kakak pun dia ikutkan jugak...teringat aritu...kakak nak mp3 lain...padahal mp3 dia elok lagi...sanggup babahnya belikan...tapi kena janji...belajar rajin-rajin...kemain simple babah korang punye syarat...hihi...Tapi yela..aku faham jugak pe'el abg ajoli ni...kalau aku bising bab anak-anak pun..abg ajoi akan cakap benda yang sama je...'babah akan bahagiakan family babah selagi babah termampu..'ermmm tak boleh nak cakap apa dah lah kan...sebab mungkin dia pun dulu katanya,zaman kecil-kecil dulu takde la mewah mana pun..mak ayah kerje polis biasa je...so kalau nak apa-apa tu memang susah nak dapat..tapi dia faham lah keadaan family dia kan..sebab tu bila dia tengok anak-anak dia nak apa-apa dia akan tunaikan selagi dia termampu...tak sampai hati katanya....kerja penat-penat macam orang gila pun kalau tak habiskan kat anak-anak ,nak habiskan kat sapa lagi...selain anak-anak dan family katanya..ermmm...apa-apa lah ye babah....aku rasa,kalau  ada baby boy ni....mahu lagi manja ni weeii dengan babahnya...hahaha...ok fine...jangan disebut-sebut bab baby ni...takut aku kang terlekat pulak.....pengsan aku,abg ajoi tengah super busy tu..hahaha...tak mau..!! dia dah balik outstation nanti lagi jenuh aku nak hadap kesibukan kerja dia...huhu...mohon bertabah lah nampak gayanya....huhu


Kalau nak ikutkan macam-macam jenis mainan sylvanian ni...larat dengan tak larat je nak melayan...mau kopak poket babahnya...hahaha...now baby dina merengek-merengek nak yang kereta pulak...jenuh nak melayan weeii...tapi aritu babahnya whaspp tanya nak apa...dia tukar pulak nak yang koleksi jamban dan almari mekap...masalahnya almari mekap dah ada..tapi dia tak puashati...sebab tu kakak nia dia punye...ermmm...padahal sama je...so si babah kesayangan dina ni..takmau anak merengek...dia layankan jela jugak...



Kesudahannya...babahnya beli terus dua-dua...suka lah budak sorang ni...geram je aku nengok pe'el dia kekadang.....yang si babahnya pulak...memang hati lembut sangat...kalau dengan mamanya tidak pulak lembut kalau mintak apa-apa...hahahaha...ehhh bunyi macam jeles lak ye aku ni...;p So budak sorang ni tak sabar nak tunggu babahnya balik besok...ehh yela..besok my hubby balik...yahooo...!!!hope lepas ni berharap jangan pegi lama lagi lah...seminggu dua macam ni ok lah sikit..sebab tak larat jugak nak handle kemanjaan baby dina ni...huhu...part paling aku tak larat bila dia demam on off..adoihaiii...kurus mama korang camni...tapi serius...turun weei kg aku...hahaha...punye lah penat uruskan hal anak-anak...tak berzumba pun kg boleh  turun...suka i...;p



nie gambar aku ambil kat google...ini kalau semua koleksi ni baby dina dapat...mahu aku tak kasi main...hahaha...over tau mama ni...;p Tapi abg ajoi plan nak cari almari kaca kat ikea...nak susun lawa-lawa koleksi stlvanian dia ni...aku sendiri tengok pun geram jugak..sebab comey...kalau part mana-mana yang kecil tu......siap ada pensil,dapur lah..yang paling tak tahan sekali..siap ada shop untuk shopping lagi...siap ada baju bagai lah...baby dina kalau nampak..memang meroyan la dia..hahaha...kakak ila dengan nia dah kurang sikit benda-benda macam ni...dorang lebih tertumpu kat komik jer sekarang ni...kakak ila pun gigih lah kirim komik kat jepun jugak...katanya nak simpan buat kenangan...made in japan...hahaha...sabar jela aku budak-budak ni....mama je baik tak mintak apa-apa tau...sila percaya ye...bhahahaha...pengsan abg ajoi kalau baca part yang mama tu...muntah hijau terus abg ajoi kau...weekkk...!! tapi paling yang tak dijangka...abg ajoi beli surprise untuk adik ina lah...yang ni adik ina memang tak pernah nak mintak-mint ye,sebab adik ina tahu...harganya melampau-lampau sangat.....yeayyy ..tak sabar tunggu abg ajoi balik ni...hahaha...bukan rindu kat abg ajoi..tapi tak sabar nak tengok surprise dari abg ajoi yang akhirnya dah tak jadi surprise tu...hehehe...



macam-macam jenis sylvanian families...
aku tak reti lah sangat nama-nama koleksi patung bear ni..sebab setahu aku,setiap patung ada nama-namanya...anak-anak aku tahu lah kot...mamanya usah lah di tanya benda-benda ngarut ni ye...hihi...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan