Selasa, 14 Mac 2017

GENG RIBUT

Cukup susah nak berkumpul dengan kekawan kat kl.. hamboii macam jauh je aku duduk ye haha.. selalunya kalau plan dengan dorang ni kena main terjah je..kalau plan confirm tak jadi punye lah.. masing-masing busy.. mengalahkan orang yang berkerja.. πŸ˜‚πŸ˜… nasib baik lah abg ajoi tengah busykan.. so dia lepaskan jela adik ina kalau nak merayap.. lagipun dia kenal semua kekawan aku..sebab dia tahu, kang aku bosan pulak.. duk merengek-rengek ajak keluar hahah.. dari dia serabut baik dia lepaskan je wife dia sorang ni merayap..tapi harus lah ada batas-batasnya ye.. ☺️so dengan bangganya adik ina pergunakan jela kesempatan yang ada.. hihi.. lepas datang melawat kakak ila kat asrama aku terus turun desa pandan.. bersemangat nak jumpa kekawan ni.. lama gila tak jumpa geng kaki bahan ni..ada je topik kami nak bualkan.. berebut-rebut semua nak pokpek pokpek.. tu yang kekadang semua sampai tersasul-sasul.. part tu yang paling kekwan semua tunggu.. tunggu untuk nak membahan yang lain... aku lah paling teruk kena.. sebab aku ni kan jenis ribut.. memang suka lah memasing.. semua duk nyakat jela.. kemain korangkan.. tapi kelakor sungguh.. awal2 lagi aku dah huru hara..memang always ribut lah aku ni..ejon memang dah tak menahan dah ngan pe'el aku..πŸ˜‚

Haaa yang ni part paling best aku nak story..
Time aku dah sampai desa pandan tu..memang dah tahu duit kat dalam wallet tak brapa nak ada..pastu dah kasi kat kakak ila pulak..ingat sampai kt area rumah mak nanti baru nak cucuk lah.. sekali duk bukak wallet.. atm card takde... ko rasa? Gila mengelabah lah jugak aku haha..macam mane lah boleh tak perasan weeii.. pastu baru teringat.. 2 hari sebelum tu memang ada mintak tolong abg ajoi keluarkan duit aku huhu.. rupanya aku ambil duit je..,card tak ambil.. ke abg ajoi pun lupa just kasi duit tu je... selalunya pun memang aku mintak tolong dia yang cucukkan.. kekadang aku malas nak keluar..memang abg ajoi lah jadi mangsa..yang aku pun lupa sungguh atm card kat dia.. pagi sebelum nak gerak tu.. abg ajoi dah tyn kat aku.. ada duit ke tu nak keluar.. kemain confident cakap takpe ada... nanti nk gi atm.. mama cucuk je..,hamboii bunyi macam banyak duit je haha.. card atm kemain banyak.. semua bank ko ada.. yang hakikat sebenarnya,ada duit dalam card atm maybank tu je hahaha.. sengal sungguh.. tu pun kekadang sampai naik kering duit kt dalam card tu..πŸ˜‚πŸ˜…πŸ™ˆ kalau tak abg ajoi yang top up memang licin terus..😬 

Perangai ribut tu memang tak boleh nak hilang dah aku rasa..πŸ˜… pastu dah kalut call kakak aku.. duk tyn dia kat area mane.. aku nak pinjam duit haha...dia cakap kat semenyih.. uwaaa sudah..makin parah camni..yang kak lang aku ni dah bantai duk gelak kan aku.... tapi nasib baik dia suruh tanya kt mak.. terus teringat kat mak.. (mak tiri aku) apalagi berdesup call mak hahaha.. tahu panik call mak nak pinjam seratus haha.. ko rasa? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ nasib baik mak ada duit.. balik rumah malam tu terus transfer duit kt kak alang soh dia kasi balik duit kat mak hahaha.. thanks mak..mak pun bantai duk gelak... nasib baik mak ada ye... ada penyelamat.. hihi... kalau tak tu.. camne aku nak top up minyak kete weei? Haha memang kena tunggu abg ajoi lah gamaknya.. taubat dah lepas ni.. kalau dah tahu nak merayap tu kena tengok wallet dulu ...πŸ˜₯ tapi dulu pun pernah terjadi jgk sekali kat aku...dulu lagi lah perangai tu suka duk tukar wallet.. kalau boleh.. wallet berjln lain.. wallet kat rumah nak gi kedai pun  lain..πŸ˜…  haaaa sekali dah terkena tak bawak lesen dengan ada duit syiling je.. terus taubat dah tak tukar-tukar walletπŸ˜‚πŸ˜‚ yela duit bukan macam gaya orang kaya... sentiasa ada je..tak pernah  penuh je lah kalau i.. hahaha... lain la abg ajoi.. banyak isi.. πŸ™Š terus tak brani nak banyak-banyak wallet dah lepas kejadian tu..now boleh pulak lupa card atm.. abg ajoi hanya mampu gelak jela.. πŸ˜…πŸ˜‚ pasni kalau abg ajoi tanya ada duit ke idokkk... cakap jela takde terus.. sekurang-kurangnya ada back up hahaha.. insaf terus adik ina..tapi semalam bru mintak tolong abg ajoi keluarkan duit.. hahaha.. tak serik lagi tu..πŸ˜‚πŸ˜‚ takpe malam ni confirm adik ina mintak cepat2.. 

Ok dah kelain pulak storynya ni.. korang tengok gambar jela ye..aku nak simpan semua gambar kat dalam blog.. sebab memori dah penuh gila.. nampak sangat kaki selfie.. πŸ’ πŸ˜…


 
Kami yang always huru hara.. gelak sampai nak roboh kedai tu..nasib baik tak kena halau.. kalau tak huhu..malu πŸ™ˆ


 
Si ejon ni memang buat orang tak kering gusi.. ada je bahan dia nak mengenakan aku.. tau lah aku ni ribut kan...ni nasib baik manok takde.. kalau tak.. hurmmm.. memang tahap kena buli lah i..πŸ˜‚ sape-sapa yang kaki sentap memang tak boleh join geng kitaorang ni.. memang stock gurau  kasar..pale semua gila-gila.. sebab tu kami stay boleh bertahan sebab kami jenis tak suka simpan dan cakap belakang.. itu bukan kami ye.. sebab tu aku kalau dapat kekawan yang jenis serabut ni.. memang ko stok kawan dengan aku time gelak-gelak jela.. sebab takut weeiii nak rapat-rapat sangat... kang dia pusing kita kena balik..aku brani cakap sebab memang ada ye kawan yang jenis camni.. terus aku menjauhkan diri.. malas nak hadap masalah.. huhu.. lebih aman  huhu.. orang nak kawan.. silakan..tak nak pun aku tak heran.. sebab aku lebih suka berkawan dengan orang yang berkualiti.. betul.. susah nak dapat ye.. ehh terpanjang pulak..😜kang ada yang emo pulakk.. bikin panas lah kau nie ina..πŸ˜…


 
Happy bila dapat berkumpul reramai camni..dah bertahun kawan..,gaduh ke, majuk ke memang jadi asam garam dalam persahabatan kitaorang.. tapi selalunya pika lebih cool dan kawan yang suka beri nasihat.. tak suka dia kalau kekwan dia susah hati or sedih..ina nor pun camtu.. banyak tolong kekawan kalau dalam kesusahan.. tapi ada jugak yang suka ambil kesempatan diatas ke ikhlasan dia tu..,sama jugak macam ida.. ida ni lebih kurang cam aku jgk.. 24jam blur je haha.... nervous la sangat ye jumpa kitaorang haha.. ida ida..tapi geram lah bila tengok anak dia.. comey sungguh.. teruja aunty ina nak baby boy.. ngeee..😜 pengsan abg ajoi kalau baca blog adik ina..caya tak caya je kan ayat last adik ina tu.. haha.. mohon semua percaya ye.. 


 
Smile...


 
 
Semoga persabahatan kita terus kekal selamanya.. so far ini jela kawan yang benar-benar faham dan nampak ke ikhlasan bila berkawan..aku ni jenis tak brapa nak ada kawan sangat.. kawan- kawan biasa2 tu adalah lah.. tapi yang benar- benar rapat dan faham perangai buruk aku ni mungkin mereka-mereka ni lah..selain daripada arwah ija ( kakak) allahu tetiba sedih pulak.. hmmm... 

Al-fatihah untuk arwah rosniza binti ahmad.. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan