Selasa, 14 Mac 2017

KEDAI KOPI


Weekend aritu..tak plan pun nak keluar merayap.. sebab abg ajoi tengah busy sekarang ni..so aku dengan anak2 jela kalau nak kemane-mane pun.. sebab weekend pun macam kena dtg jugak keje..so aku plan nak tengok kakak ila jela.. walaupun dia pun mood tengah busy jugak minggu lepas.. ada sukan dan latihan ragbi..pelik kan perempuan pun main ragbi hihi.. tapi tu just aktiviit suka-suka je tu.. untuk latihan apatah.. aku pun kurang permahaman sikit time anak terangkan..😅
AKu Tengok pun kesian time tu..berjemur tengah padang.. uwaaa... sentap mama.. tapi nak buat camne..mama plz jangan nak over sangatkan nak sentap-sentap  bagai.. anak tu ok je huhu.... 😅 

Lepas tengok kakak ila tu.. abg ajoi ajak turun kl.. hmmm... apalagi..buat-buat terkejut lah adik ina haha.. sempat lah merayap bagai.. pastu melayankan tekak abg ajoi nak sup dorai bagai..layankan jela abg ajoi yg tengah serabut dengan keje tu.. aku sejak dia busy ni.. kesian pulak tengok... balik kerje je dah serabai adik ina nengok... hahaha.. nak tanya macam-macam pun adik ina seram..padahal dia ok je.. balik keje pun dah lewat.. solat makan.. tengok tv pun sekejap je.. selebihnya tv yang tengok abg ajoi..😂 punye lah penat.. stress katanya.. jem otak.. allahu kesian suami adik ina ni.. tabah la ye babah.. dugaan kecil untuk mencari rezeki ni.. lagipun dah berbelas tahun keje.. so dah biasa hadap keje camtu.. mohon babah tabah demi kami ye..☺️

 
Belanja gambar kami berdua.. 😜 


 
Berempat pulak lah ye...😂  nie muka mama ceria bila abg ajoi ajak turun kl..😜


Ok sambung part tadi ye.. on the way aku nak balik dari rawang.. dah lama sebenarnya nak try kedai kopi kt area sungai choh ni.. asal lalu je mesti cakap kat abg ajoi.. bila la nk try kan...so apalagi.. otw balik tu... confirm lah lalu kat kedai kopi ni.. terus ajak abg ajoi singgah.. nasib baik dia nak melayan bini sewel dia ni.. dari siang sampai ke malam.. makan saja aku haha.. cacing dalam perot pun seram dengan adik ina..😂 melantak je katanya..😬 penyakit perempuan nak maii ni.. tu yang perot rasa lapor je aku ni huhu..
Ok meh la layan gambar yang tak seberapa tu..😅


 
Dim sum.. 
Aku tak reti sangat makan.. abg ajoi yang nak try..sekali sedap tu..kena pulak dengan kuah kicap dia yang macam blackpaper tu.. layan pulak.. ok pasni confirm aku pandai makan dah..👍🏻 nanti kalau datang nak order dim sum lagi..


 
Pergghh kopi dangdut dia sedap weeii.. sampai lah ni abg ajoi stay terbaayang-bayang kesedapannya..haha.. bahaya ni.. 😂😂 tapi memang sedap pun.. abg ajoi siap ajak repaet lagi kedai kopi ni.. takpe tunggu kakak ila balik ye.. boleh sarapan pagi kat sini nanti.. lagipun kedai ni bukak dari pagi sampai ke malam..elok sangat la kan.. 

Ok bestnya kedai ni sebab dia buat style macam zaman P.Ramli gituu... muzik pun lagu P.Ramli...alahai..terus teringat cerita bujang lapok.. 😂 cool jugak lah kedai kopi ni..aku nak snap gambar lelebih segan lah pulak.. 😜


 
Menu pun simple-simpe je.. tapi ok lah boleh tahan sedap..nak kata sedap sangat tu takde la..,just biasa-biasa je... sebab nama pun kedai kopi kan.. 😃 tapiii... sila nengok gambar dibawah itu 👇🏻



 
Maggi goreng ayam portugis dia boleh tahan sedap jugak.. ayam dia pun sedap.. ayam yang di perap dan di panggang. Ermm.. dapnya huhu.. so aku rasa menu ni paling sedap.. yang lain-lain macam mee kari semua aku tak try lagi.. 


 
Belanja sikit gambar budak berdua ni.. 😃 

Haaa kopi O ais nia sedap tu weeii.. hurmm.. takpe.. tunggu weekend ni adik ina terjah dengan anak-anak.. tak sabar tunggu kakak ila balik..nak lepak makan kat kedai kopi ni.

Kalau yang duduk area sungai choh, rawang ke.. boleh lah try kalau nak try kedai kopi kat sini.. menu just ringan-ringan je k.. untuk nak lepak santai-santai sambil minum kopi sangat sesuai... tapi jangan buat mesyuarat tingkap pulak hokey hehe.. buat tambah dosa je kang 😅



 
Last sekali belanja gambar kakak dengan mamanya hehe.. rindu lah kat kakak ila..Minggu ni dapat jumpa sekejap je.. takpe tunggu jumaat ni.. kita tidur sesama k.. suruh babah tidur bilik kakak sesorang 🙊😂😂





Tiada ulasan:

Catat Ulasan