Selasa, 14 Mac 2017

Mood rajin or mood bodek nie ? 🤔

Hamboii kemain rajin harini mama korang.. dari semalam lagi.. semalam kemain gigih buat popia cheese.. naik pitam babah korang duk hadap.. hahaha.. harini tunjuk bakat buat kek pulak..sok-sok tak tahu lah nak tayang menu apa pulak.. macam dah plan nak buat cheese tart je..see? nampak tak kerajinan wife abg ajoi ni..? Ke ada benda nak bodek ni hahaha.. 😅😅🙈 abg ajoi memang dah faham sangat dah dengan pe'el wife dia ni.. kalau tetiba rajin tu adalah tu maksud tersirat dan tersurat..😜 sama ada nak merayap atau duit poket dah kering.. masalahnya dua2 tu iya hahaha.. pengsan ..😜 plaese abg ajoi please..😚



 Nampak tak part 1 drama adik ina? Haha.. takde lah.. 

sebenarnya aku rindu dah lama tak baking.. sebab dah lama tinggalkan oven tu tersadai je kat dapur.. pastu semalam singgah pulak kat kedai bakery.. memang teruja lah aku ambil itu ini.. sekali nak bayar.. hambikk ko.. haha.. dah alang-alang sampai sanakan.. memang sedap lah aku duk memborong.. tanpa segan silu.. 😂 sila bayar..😬

Ok yang tu part 1kerajinan aku semalam..aku buat popia cheese dengan bby dina.. nasib baik dia ada.. gigih lah sikit aku nak membuatnya.. kalau aku sorang memang tak kuasa jugak.. baik beli kat kak watie je hihi.. sodapp.. !! So part popia ni dah langsai pun semalam..dina suka betul..nia dia tak brapa sangat.. muak sikit katanya.. yela cheese kan..  abg ajoi balik pun duk hadap jugak.. so cepat la licinnya.. aku ni buat je lebih.. tapi nak makan beria sangat takde lah.. tapi kalau beli apa-apa kt luar aku memang akan makan bersungguh.. mungkin air tangan org lain kot..rasa sedap je lah..kalau sendiri buat tu tak brapa sangat..



Part 2 .. brownies cheese.... nie percubaan pertama kali... tak brapa cantik sangat.. tak gebu gitu.. tapi padat tu ada hehe. Nak perasan dan puji diri sendiri jugak tu hehe.. 🙊😂 brownies ni aku kena buat banyak kali sikit baru boleh menjadi.. takpe boleh try lagi.. salah satu kek kesukaan dhania ni.. banyak dia makn tadi.. 



Part 3.. kek marble butter choc.. hamboii kemain.. kek tu pun sampai malas nak kembang setaman...oven terkejut tetiba digunakan kembali setelah 3 tahun ditinggalkam.😂 
Terkial-kial jugak tadi aku nak setting balik suhu oven tu.. pasni target kalau boleh sebulan sekali kena rajin sikit lah.. sebab anak-anak pun kekadang cakap rindu kat cookies mama.. kek mama.. adoihaii siannya.. ok mama try ye anak-anak.. 💪🏻 


 
Dah akhir sekali.. anak mama jadi mangsa kekenyangan..😂 confirm tak makan nasi lah malam dina hoii.. nanti kalau babah tanya dina mohon jawab dina kenyang sangat sebab mama buat kek terlampau sedap hokey..haha..😂 tapi memang harini dia duk hadap kek je.. 

Ok tu je mood nak bebel harini... besok dah start busy balik weeii.. tak boleh nak hadap blog atau seangkatan dengannya.. takut adik ina, kang abg ajoi duk perhatikan je kat fb tu.. sempat update blog la.. fb lah... tapi keje tak settle lagi.. walaupun pc rosak itu bukan alasan untuk adik ina jadi malas ye.. 😜😂

Bye korang.. nanti story lagi k.. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan