Ahad, 23 April 2017

BUKIT BOTAK (BELAKANG RUMAH JER )

Misi memanjat bukit ni dah macam rutin pulak...tapi kalau nak ikutkan ni bukan hobi aku sangat...kalau setakat bukit yang tak brapa mencabar ni aku boleh lah kot..kalau terlampau extreme sangat memang tidak lah aku...mahu kang dah panjat tak reti turun...hahaha...sebab aku boleh dikatakan tersangat lah gayat...kalau abg ajoi,mungkin boleh kot..sebab zaman dia belajar dulu pun adalah jugak dia join panjat-panjat bukit ni...cume takde la kerap sangat..tu kata dia lah...i zaman abg ajoi belajar tak kenal lagi...hahhaha....

Memandangkan minggu ni walaupun cuti,tapi takde kemana pun..sebab abg ajoi pun tengah busy..kakak ila pulak nak exam ujian 1..dengan homework pun boleh tahan melambak..sama lah dengan nia...masing-masing duk hadap kerja sekolah....sempat jugak lah aku pun duk kemas rumah semua...kakak ila pun tolong basuh kipas...perghhh...terbikkk...nanti dah nak puasa...semua bapak jenis habuk dah takde..hahaha...yeke takde..? So minggu ni memang tak kemana...tapi kaki ni tetap nak ada jugak aktiviti tuk diri sendiri...apalagi...ajak lah abg ajoi manjatkan...aku pulak energy tak brapa nak ada ni...yela asyik ponteng kelas zumba je...sampaikan naik lah kg aku ni...sentap mak tau...55.5kg ye..terus rasa down...tapi sehari tu je sedihnya...hahaha...nampak tak kepoyoannya.. so marilah ajak abg ajoi manjat santai-santai je sambil berpimpingan tangan...adoii sengalnya...hahaha...takde lah...tak kuasa makk...

bermula la edisi kami manjat bukit belakang rumah je....nak manjat jejauh...mau terbarai isi perut aku nanti....ajak lah abg ajoi manjat bukit kat belakang rumah je gamaknya....jangan korang tak tahu ye...femes dah tau bukit botak kat belakang rumah aku ni...cuma aku tak galakkan korang,kalau nak pergi...better pergi dengan suami lah...atau ada kekawan lelaki ke...(sapa2 yang jenis kaki manjat la ye) sebab kawasannya agak sunyi sikit...aku sekarang ni kalau nak memanjat bukit ke apa ke memang pergi dengan abg ajoi jela..sebab dia memang dah tak kasi pergi dengan kekawan sangat dah...sejak pergi bukit broga dengan gunung tok wan tu...ligat sangat katanya hahaha...naik risau dia..ok lah jugakkan pergi ada dia..lagi selamat dan selesa...apa yang penting dia sanggup melayan kerenah adik ina...hehe...so far dia layankan je pe'el sewel bini dia ni...sebab memang dah faham sangat...ina is always ribut....ngeee...;p



selfie dulu ye..baru separuh jalan dah selfie...hahaha...


nie laluan masuk kat bukit botak...
kenapa panggil bukit botak..?tu aku tak pasti...tapi agaknya..mungkin sebab tak brapa berhutan sangat kot...laluan trek pun denai je..tu pun sikit jela..masa mula-mula nak naik..... trek pun tak panjang sangat...lebih banyak batu-batu kapur je...pastu laluan just menaik saja...kiranya takde la mencabar sangat...sebab tu aku cakap...kalau just nak santai-santai..memang ok sangat...kira sambil santai sambil dapat view yang menarik...tapi view memang boleh dapat cantik...kagum jugak lah aku...
tapi ni adalah kali kedua aku naik dengan abg ajoi...sayang bendara malaysia pun dah hilang...so sape-sape kalau nak naik kat bukit botak ni hati-hati k...jangan sorang-sorang...biar lah berteman...

nampak tak...just kawasan macam kosong jer..takde berhutan bagai semua...ehh nak cakap pun tak reti hokey...hahaha...ni kalau buat video clip versi jiwang-jiwang nie memang kena lah...pastu model dia kena perempuan,pakai pulak dress pastu alah-alah di tiup angin sepoi-sepoi bahasa.......hahaha...poyo sangat weeiii....start dah merepek-merepek aku ni...;p


laluan yang landai keatas bukit menuju ke puncak...
ehhh betul ke ayat tu..?lantak lah ye...;p


 kiranya trek batu kapur lah...itu ikut pegertian aku yang bukan orang bukit ni hahaha...


jauh kena tinggal dengan abg ajoi...abg ajoi siap berjogging lagi...aku tak lalu dah nak kejar..dia kalau jalan pun dah cukup laju...
abg ajoi kalau aktiviti macam ni memang wajib nak keluarkan peluh...kalau tak dia rasa tak puas...
nie pun sebenarnya ajak abg ajoi..sebab aku tengok dia stress je..so kena bawak dia buat aktiviti macam ni sikit...sambil-sambil aku boleh selfie...hahaha...sengal...


air mata air...jernih betul weeii...
abg ajoi siap celup-celup tangan dia tu...tak sangkakan...kat atas bukit ni ada air mata air...
jernih pulak tu...terkesima adik ina...hahaha...
mesti korang tengok macam takde air je kan...mesti korang ingat aku just snap gambar batu-batu tu...hakikatnya...itu adalah air mata air yang sangat jernih....siap ada takungan air lagi..


 heaven & earth...hahaha...ayat ni abg ajoi yang kasi...kemain dia kan...


cantik sangat pemandangan...time ni matahari dah start nak naik...





 pokok kat belakang tu aku rasa unik sangat...


lagi dan lagi...hahaha...


berdua lebih acah-acah romantik gitu...hahaha..


 start dah gaya-gaya macam hebat lah konon...
gaya menuju puncak hahaha...






 again..


aksi yang tiada kesudahan...hahaha...





gambar ni ramai kekawan cakap macam budak sekolah...tapi aku tengok..gaya macam budak baik je...hahahaha...wapaupun i memang baik...;p


ok last sekali..adik ina belanja gambar abg ajoi ye...
thanks abg ajoi sebab sentiasa sudi melayan kerenah adik ina..katanya nanti babah curi masa kita pergi bukit broga k...just santai-santai je...wahhhh adik ina sukaaaa....
lagi besh nanti sebab uwan dah nak pindah semenyih...so memang dekat sangat lah dengan bukit broga tu....


ok korang tu je....nanti sambung entry lagi ye...mood nak siap-siap keluar sekejap sebelum nak hantar kakak ila balik asrama...macam biasa lah kan anak dara sorang tu...time nak balik je muka masam sikit....babahnya nak layan bawak berjalan sekejap...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan