Selasa, 23 Mei 2017

15th ANNIVERSARY ZULINA

Assalamualaikum korang semua...semoga sentiasa diberikan kesihtan yang baik...sentiasa sihat,ceria bersama insan tersayang...alhamdulilah..aku sentiasa bersyukur dengan segala nikmat dan pinjaman dari Allah s.w.t...segala kenikmatan dan pinjaman ni tak terbilang nilainya...syukur sangat-sangat...ada family yang memahami...ada adik bradik perempuan yang banyak tolong saat susah senang...sentiasa manjakan adik bangsunya yang lebam birat ni...ada mak tiri yang baik...mak mertua yang sangat memahami anak-anaknya...adik-adik ipar duai yang baik...ada suami yan sangat penyayang walaupun tak seromantik macam suami orang lain...hahaha...yang ni sengal...baru nak taip macam formalkan..sekali kalau masuk part abg ajoi...aku memang tak boleh blahh...😂

Ok sambung balik ye...ada anak-anak yang comey,yang mengembirakan mama dan babahnya...semuanya sudah cukup sempurna buat aku.....bukan kekayaan yang aku impikan...tapi cukup sepanjang perjalanan hidup aku...pendek kata dalam alam perkahwinan aku...cukup lah aku ada semua insan-insan ini semua.....mereka adalah kekuatan aku.....terima kasih Ya Allah...atas segala kenikmatan ini...atas segala pinjaman ini...syukur Alhamdulilah...semoga semua insan-insan yang aku sayang ni sentiasa dibawah lindungan-Mu Ya Allah...aamiin...

Sempena hari anniversary aku dan abg ajoi..saja lah nak share kat korang pahit manis dalam alam rumahtangga yang kami bina selama 15 tahun ni...tiada apa yang special pun...kehidupan sama je macam orang lain jugak...ada pasang surutnya jugak...ada suka dukanya...ada masa kalau tak meroyan bahagia sungguh rasa...hahaha...betul tak..? Tipu lah kot kalau nak kata happy je 24jam...poyo hokey...aku sangat tak percaya orang yang alah-alah diva 24jam bahagia je...hahaha...please ye..jangan plastik sangat ye..hehe.....Ada masa tu bergelora lah jugak..cuma orang cakap...cara kita nak mengatasinya...macam aku ni....so far abg ajoi nie memang jenis cool sikit lah....jenis suka melayan...kau ajak lah dia pergi mane pun,kalau dia free...dia memang akan melayan kau dari pagi sampai ke malam pun takpe....hahaha....dengan anak-anak pun macam tu jugak...anak-anak cakap jela nak apa...selagi dia terdaya dan mampu... dia akan tunaikan...cuma kalau dia busy...aku kena lah faham...sebab kalau dia dah start busy...memang pandai-pandai lah aku kena handle hal rumahtangga ni...tapi itu tak bermakna dia lepas tangan...cuma kalau setakat benda-benda remeh tu kena la aku yang uruskan...sebab boleh dikatakan abg ajoi ni jenis yang kuat berkerja..workaholic orang kata gitu...hahaha...Dia pulak kalau berkerja jenis fokus....cuma takde lah terbawak-bawak emosi stress ke apa ke sampai kerumah...alhamdulilah la jugak kan...tapi kekadang tu memang ada jugak lah nampak tahap stress tu...So,pada dia..kalau benda remeh-remeh ni jangan aku nak bebankan kat kepala dia......memang kau kena bebel ye...pendek kata aku kena lah pandai berdikari sikit...memang sejak dari awal perkahwinan kami lagi...slow-slow dia didik adik ina jadi independent sikit...tapi aku suka jugak...takde la ngada-ngada,sikit-sikit nak harapkan kat dia je kan...so langkah ni dapat lah panjang sikit...walaupun kekadang terbabas lah jugak kenakalan aku ni...curi-curi merayap...hahaha...tapi last-last dia mesti dapat tahu jugak....haha....asalkan aku tak buat benda yang mengarut sudah...tapi kalau dia tengah busy...so lesen besar lah adik ina boleh dapat.....hahaha...boleh gitu...yang ni i suka...ngee..;p

Pada aku...aku tak pernah mintak untuk jadi kaya raya...hahaha...bunyi macam pelik jer kan...sapa tak nak kaya yek dak..? hehe...Tapi setiap doa aku,aku selalu pohon kat Allah,agar hati kami sentiasa teguh,saling sayang menyayangi,saling memahami diantara satu sama lain...saling kuat dan cekal dalam apa jua bentuk ujian...diberikan kesihatan yang baik...so far...banyak ujian yang kami lalui bersama...pernah menangis bersama..saat kesusahan tu datang dalam hidup kami...Alhamdulilah syukur sangat-sangat.....semua tu kami hadapi bersama..aku percaya...ketabahan abg ajoi sebenarnya banyak main peranan dalam rumahtangga kami...berkat sabar dia...berkat cara dia didik aku..walaupun aku ngaku lah..aku ni sumpah manja gila...agak childish...hahaha...sawan lah jugak abg ajoi kan kekadang...tapi itu yang buat dia suka katanya...tu dia cakap ye...bukan adik ina...haha...so sila abg ajoi hadap perangai adik ina ni sampai tua ye...dah janji kan,..?? ngee...Pastu aku ni dah lah jenis suka ikut pale sendiri sikit...jenuh lah jugak dia nak lentur kedegilan adik ina ni....bak kata dia...kalau nak tegur aku..memang nak kena lembut dan tarbiah sikit...kalau tak...haram tak jalan...hahaha...dah lah takmau cerita keburukan perangai sendiri...bikin malu...mahu pengsan pulak korang baca kang....tapi apa-apa pun...hakikat sebenarnya....Alam perkahwinan ni sangat mematangkan aku....walaupun aku sedar...aku kahwin terlalu awal...boleh tahan muda lah jugak kan...tapi sedikit demi sedikit Allah cekalkan hati aku...bukak mata aku...dunia yang realiti yang aku kena hadapi...iaitu...dalam membesarkan ketiga-tiga anak-anak aku...aku belajar erti sabar,kuat dan cekal...chewaahh...over tau...;) Semoga Allah sentiasa permudahkan urusan kami dalam mendidik anak-anak...insyallah...

Dan selagi teguhnya ikatan ini...semakin bererti aku rasakan perhubungan kami.. banyak yang kami belajar dari kesilapan..contoh ye.... awal perkahwinan dulu.. mungkin faktor aku mudakan... terlebih emo... orang cakap emosi tak stabil kahkahkah...tapi aku rasa tu memang sifat orang perempuan kot.. ehhh tetiba cover pulak.. tu tak ngaku dia emo terlebih lah tu... 😂🙈  ok sambung balik ye.. mungkin awal-awal dulu masih nak kenal hati budi lagi kan.. masing-masing jenis panas sikit...dapat pulak aku anak bongsu.. haaaa kaw hambikkk!!! Tabah tak tabah la jugak abg ajoi ni haha...tapi kan.. arwah ayah aku pernah cakap... 'abah percaya....zul boleh jaga dan kawal ina sebaik mungkin'...time tu aku rasa.. terharu la jgk arwah abah cakap camtu kan...mungkin sebab aku ni anak bongsu... so dia lebih faham aku ni macam mane... mau taknya... aku dengan arwah abah... sangat rapat.. manja... minta lah apa pun.. confirm dapat haha... nampak tak perangai tu kekadang terbawak-bawak sampai ke tua... kekadang abg ajoi suka cakap, 'yela anak manja abah.. memang la nak apa semua dapat.. Dah tu nak apa ni? Motif sangat dia story abahnya belikan macam-macam'.. haha.. gila saiko laki bini ni tau....😂😂 sentap i .... teror abg ajoi ni... boleh baca fikirana adik ina...

Alhamdulilah... walaupun bermacam dugaan dan kesusahan.. kami hadapi bersama...menangis bersama...kekadang kesusahan tu banyak mengajar aku dan dia erti sebuah kehidupan..dan aku selalu pegang pada  kata-kata abg ajoi..' selagi kita ada ni.. bahagiakan hati masing-masing... jaga hubungan ni... saling lengkap melengkapi....walaupun babah tak seromantik orang lain..  tapi babah sayang family babah...sayang mama seikhlas hati..' sepenuh jiwa raga.. ok yang tu aku tambah.. haha...😂 Gila korang abg ajoi nak cakap jiwang-jiwang camtu.. memang tak la ye.. hilang rock abg ajoi tu kang.... janji aku tahu... kasih sayang dia untuk kami sekeluarga memang tiada galang gantinya...15 tahun yang sangat bermakna pada aku....;)



celebrate simple-simple jer....weekend nanti lah ye...boleh berbuka kat luar....tak sabar tunngu kakak ila balik...dan paling tak sabar nak shopping baju raya...hahaha...tu paling penting k...

semoga Allah sentiasa pelihara hati dan perhubungan kami suami isteri...
agar dapat membina keluarga yang sakinah,mawaddah, wa rahmah...insyallah aamin...


SELAMAT ULANG TAHUN PERKAHWINAN KAMI YANG KE 15...




tak sabar tunggu kakak ila balik nanti baru lah nak celebrate sesama.....tapi nampak gayanya kena berbuka puasa terus lah kat luar...hehehe...abg ajoi pun dah plan...dia cakap,tekak teringin nak makan kat restoran chiang mai...waduhh...tempat favourite kami sangat ni...aku rasa,asal anniversary jer mesti book kat restoran chiang mai...kuat betul jodoh kat restoran ni hahahaha....


Tak brapa hari je lagi kita semua dah nak sambut puasa....dah alang-alang aku gedix update ni..nak lah jugak ucap Selamat menyambut ramadhan pada semua umat islam...semoga ramadhan kali ni...segala amal ibadat yang kita lakukan tahun ini,diterima Allah s.w.t...Aamiin....

Selamat berpuasa ye korang...ingat jaga mata,jaga mulut,jaga hati....hehe...;)









Tiada ulasan:

Catat Ulasan