Khamis, 18 Mei 2017

IRDINA'S SPORTS DAY 2017

Akhirnya merasa jugak anak manja abg ajoi ni bersukan.. 😂 mana taknya.. masa kat sekolah lama dulu.. takde pun aktiviti sukan ni.. kalau nak ikutkan ada.. sebab time kakak-kakaknya  ada je.... tapi bila turn bby dina tahun lepas.. takde lah pulak.. frust lah jugak aku kan.... pelajar pun tak ramai... so mungkin faktor tu lah kot cikgu sekolah tadika dia tak adakan hari sukaneka.... takpe lah.. nak buat mcm mane kan.. and now.. merasa jugak akhirnya... kemain happy dia... hari-hari lah cakap dengan babahnya jangan tak datang time dia sukan nanti.. nasib baik buat hari ahad.. so babah dapat lah curi masa untuk budak bongsu sorang ni...cume kakak ila jer la tak dapat nak join...sebab dia busy nak study...so aku pun tak mahu lah ganggu dia sangat...kasi dia tenang-tenang sikit kat asrama tu...


Muka happy je kan dapat medal hehe.. padahal semua murid dapat.. 😂
Tapi aku rasa menarik kali ni sukan kat sekolah warisan gemilang ni... selalunya kalau sukan,kita ada rumah sukan kan.. tapi kali ni cikgu buat lain sikit dari yang lain.. guna nama negeri...ada empat negeri.. kelantan, kedah, perak dan negeri sembilan.. so dina team kelantan.. tak pasal-pasal mama jadi ore kelate lah pulok weeii... so kena lah mama ikut tema.... nasib baik ada jacket zumba mama ko warna merah.. aku ni dah la jenis tak suka warna terang..sekali kena pakai.. kelam kabut nak gi cari baju... haha.. nasib baik teringat ada sweater zumba.. so senang keje.. takyah beli bju hahaha... warna merah bukan warna kesukaan aku sangat... memang takde langsung lah baju warna merah..,rasa kalau pakai warna merah macam terang sangat.. nampak macam orang tua.. hihi.. kat diri aku lah.. orang lain aku tengok lawa je pakai.. tu pun nasib baik ada tudung kakak ila.. so aku bedal je.. pinjam ye kakak 😝 


Sebelum start sesi sukan...meh selfie dengan mama dulu..baru lah ada semangat nak bersorak nanti...


Selfie dulu ye.... abg ajoi cakap...'wajib tu untuk mama korang 🙄' hahaha.. jahat tau.... abg ajoi apa faham...i nak update kat blog sebagai tanda kenangan..so kena lah selfie ..😝


'KEJOR YOB KEJOR'
slogan untuk team perak....


'GOMO KELATE GOMO'
untuk team kelantan...
sapa lagi kalau bukan anak manja babah...hehehe...redha jer babah korang kena sokong team kelantan...


smile dina....;)


 'PULUN KEDAH PULUN'
kemain comeylah  budak-budak ni...

'HOBIN JANG HOBIN'
yang ni pulak team negeri sembilan...


semua aksi baby dina je ni...moh lah kita tengok gaya-gaya atlet hahaha...
tak menahan aku dengan babahnya duk gelak...kemain kan...ada masa slow je dia berlari...takde gaya berlari langsung...puas aku duk jerit...sampai nak terkeluar anak tekak....gila over kau...tapi rasanya bukan aku jer over...semua mak apak over ye...hahaha...mengalahkan anak-anak nak dapat piala....






cepat dina cepat...huhu...







fuyooo...kemain anak babah sorang ni...gaya takmau kalah...hihi...


nasib baik biasa tolong mama sidai kain kat rumah...tapi kat rumah guna hanger jer....ngeee...;p



good job anak mama...


tarik tali tu jangan tak tarik...
time ni team kelantan menjuarai...


yeayyy....team kelantan dapat tempat ketiga...ok lah tu...hebat jugak...hehe...
tahniah anak bongsu mama...yeke bingsu ni..? ngeee...

team negeri sembilan menjuarai..tahniah untuk team 'hobin jang hobin' Perak dapat tempat kedua...kelantan tempat ketiga dan kedah dapat tempat keempat,...apa-apa pun kalah ke, menang ke....janji semangat kesukanan anak-anak nie best sangat...sampai mak ayah pun rasa nak join sekali... good job anak-anak warisan gemilang....terbaikkk...



with babah kesayangan saya....hehe...
thanks babah sebab curi jugak masa untuk anak manja kamu ni...


with mama and babah...
thanks kat adik dhania sebab jadi mangsa tolong snap gambar kami...


mereka-mereka ini adalah kesayangan saya...sayang kakak ila takde...huhu....


ok last sekali...confirm mesti ada gambar tuan blog yang lebam birat ni k...;)

Berakhir sudah aktiviti sukan tahunan anak bongsu mama irdina...lepas ni belajar macam biasa ye..tahun depan dah nak masuk darjah satu...tabah tak tabah lah jugak mama korang ni...harap-harap jangan lah buat ragam....mau kalut lah mama......huhu...

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan